برندسازی محصول زیتون در کشور ضروری است
زنجان- رییس شورای ملی زیتون ایران بر لزوم ضرورت برندسازی محصول زیتون تاکیدکرد و گفت: زیتون ایران بهترین کیفیت را دارد ولی هنوز نتوانستهایم به نقطه مطلوب در تصاحب بازارها برسیم.
به گزارش خبرنگار بازار، مهدی عباسی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز ملی و جهانی زیتون در در جمع خبرنگاران در زنجان،با بیان اینکه صنعت زیتون در کشور فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است،بیان داشت: در این سال ها در کنار موفقیت ها اشکالات و مشکلاتی هم داشته است.
وی با بیان اینکه صنعت زیتون در ایران توجیه اقتصادی دارد،افزود: استان زنجان نزدیک ۵۰ درصد زیتون کشور را تولید می کند.
رییس شورای ملی زیتون ایران، واحدهای فرآوری زیتون در منطقه طارم از سه مورد در چند سال گذشته به ۱۵۰ واحد افزایش یافته است،اظهار کرد: امروز با وجود مشکل کم آبی در طارم شاهد انتقال آب از رودخانه قزل اوزن به اردبیل هستیم.
عباسی تاکید کرد: زیتون ۲.۵ برابر برنج، توجیه اقتصادی دارد ولی ما آب مناطق دارای باغهای زیتون را به جاهایی انتقال می دهیم تا برنج کشت کنند و خود این مناطق با مشکل آب مواجه هستند.
وی بر لزوم ضرورت برندسازی محصول زیتون کشور تاکید کرد و گفت: زیتون تولید ما بهترین کیفیت را دارد ولی هنوز نتوانسته ایم به نقطه مطلوب در تصاحب بازارها برسیم.
رییس شورای ملی زیتون ایران بیان داشت: دهه اخیر واردات فله ای میوه خام زیتون برای حمایت از واحدهای روغن کشی صورت گرفت که مگس زیتون را برای کشور به ارمغان آورد و واردات کنسرو زیتون هم تا سال ۹۴ ادامه داشت.
عباسی، به تشکیل فراکسیون زیتون در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: خروجی این حرکت، اعمال ممنوعیت واردات کنسرو زیتون بود و این تصمیم منجر به گشایشهای خوبی شد.
منبع:tahlilbazaar.com