روکش آسفالت نقاط بحرانی آزادراه زنجان – تبریز آغاز شده است


زنجان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان از آغاز بهسازی و روکش آسفالت نقاط بحرانی آزادراه زنجان – تبریز خبر داد و گفت: البته به دلیل شرایط سرد آب و هوا فعلا کار متوقف است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر اسماعیلی، ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل اظهار کرد: ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در حوزه استحفاظی زنجان داریم و برخی محورها در اختیار سازمان راهداری بوده و اعتبارات از این طریق تأمین می‌شود و برخی هم در اختیار شرکت آزادراه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه روکش آسفالت آزادراه زنجان – قزوین را در سال‌های گذشته آغاز کردیم، عنوان کرد: ابتدا در مناطقی که خرابی بحرانی‌تر دارد کار را شروع می‌کنیم و تا کنون ۸۵ درصد خرابی‌های آزادراه را به اتمام رساندیم.

اسماعیلی مبلغ هزینه‌کرد برای ترمیم آزادراه زنجان – قزوین را ۵۵۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: ۳ کیلومتر از محور باقی مانده تا به مرز ۹۰ درصد برسیم و در سه ماهه اول ۱۴۰۴ روکش آسفالت این محور به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه محور زنجان – تبریز در اختیار شرکت آزادراه‌ها است و اعتباری برای بهسازی آن در اختیار سازمان نبود، خاطرنشان کرد: بهسازی این آزادراه در سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تغییر و تحول از شرکت آزادراه به سازمان راهداری زمان‌بر است، عنوان کرد: تا قطعی شدن این امر، مجوز ۵۰۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت از سازمان راهداری گرفتیم و پیمان سپاری را انجام دادیم.

اسماعیلی ادامه داد: فرآیند این کار تا نیمه اول مهرماه به طول انجامید و ۱۰ کیلومتر از محور زنجان – تبریز که شرایط بحرانی داشت را آغاز کردیم و به دلیل شرایط آب و هوایی فعلاً متوقف است.

وی نمک‌پاشی را یکی از مشکلات و تخریب آسفالت خواند و گفت: گاهی در این خصوص هموطنان ما را تحت فشار می‌گذارند و اگر این کار را انجام ندهیم مورد انتقاد قرار می‌گیریم اما تلاش می‌کنیم با نمک‌پاشی سرمایه ملی از بین نرود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به بیان اینکه ۸۰ درصد اعتبارات این اداره از سازمان راهداری تأمین می‌شود، یادآور شد: فقط برای ساخت و نگهداری راه‌های روستایی از منابع استانی اعتبار دریافت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقاط حادثه‌خیز بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد تصادفات، تعداد متوفیان و محل‌های مستعد تصادف شناسایی می‌شود، اظهار کرد: امسال ۲۳ نقطه پر تصادف شناسایی شده و اصلاح ۷ مورد برای سال ۱۴۰۲ و چهار مورد در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی کردند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه از بین ۲۳ نقطه پر تصادف، تا کنون اصلاح ۱۱ مورد را به اتمام رساندیم، تصریح کرد: اصلاح سه مورد هم سال مالی امسال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه نقاط حادثه‌خیز عمدتاً در راه‌های فرعی و روستایی است و اغلب محورهای اصلی و شریانی دارای هندسه مناسب هستند، خاطرنشان کرد: به تناسب اعتبارات نقاط حادثه‌خیز را اصلاح می‌کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در مورد بهسازی محورهای پر تصادف عنوان کرد: محور قیدار – ابهر محور فرعی است و تعریض آن توسط راه و شهرسازی شروع شده و به محور اصلی ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ تا ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای تعریض هر کیلومتر راه نیاز است، یادآور شد: ساماندهی محور قره‌پشتلو در سفر دولت سیزدهم مصوب شد و مطالعات انجام می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه محور بیجار بیشترین تلفات ۱۴۰۲ را داشت، خاطرنشان کرد: همه تصادفات به جاده مربوط، نیست و عامل انسانی در این بین نقش مهم‌تری دارد و باید رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ رانندگی فرهنگ‌سازی کنند.


منبع:mehrnews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا