شایعه‌ سازی کودکانه علیه اتوبوس‌های برقی تهران به خاطر بر هم خوردن منافع شخصی/ اصلاح طلبان ذوق کردند +جزئیات

گروه سیاسی جهان نیوز: چندی پیش، بسته اول ناوگان حمل و نقل عمومی پاک شامل ۱۸۹ دستگاه اتوبوس برقی و بیش از هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی برقی با حضور رئیس‌جمهور و شهردار تهران رونمایی شد و اتوبوس‌ها یک روز پس از رونمایی در خطوط اتوبوسرانی پایتخت مورد استفاده قرار گرفتند و در همین حین ادعایی مطرح شد که اتوبوس‌های برقی تهران در روزهای سرد زمستان، دیزلی می‌شوند!

این ادعا توسط شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تکذیب شد و بر اساس آنچه اعلام شده: «اتوبوس‌های تمام برقی تهران دوگانه‌سوز نیست و یک موتور الکتریکی مجهز به باتری CATL LFP با ظرفیت ۴٢٢.٨٧ کیلووات ساعت دارد که امکان پیمایش را تنها با استفاده از موتور الکتریکی برقی فراهم می‌کند؛ چه در تابستان و چه در زمستان!»

گرمایش اتوبوس‌های برقی نیازی به سوخت ندارد
سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در خصوص ادعای مطرح شده گفت: متأسفانه بیان چنین موضوعاتی نوعی خراب کردن فضاست. اتوبوس‌های جدید باتری لیتیومی دارند و شارژ می‌شوند و با هر بار شارژ حدود ۲۸۵ کیلومتر پیمایش دارند.


وی در پاسخ به این پرسش که «آیا گرمایش اتوبوس‌های برقی با استفاده از سوخت انجام می‌شود»، خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها گرمایش را از موتور دریافت می‌کنند و مشکلی بابت گرمایش ندارند. به هیچ عنوان هم در سرایط آب و هوایی پایتخت از سوخت استفاده نمی‌شود و اتوبوس‌های برقی نیز همچون دیگر خودروها برای گرمایش از موتور استفاده می‌کنند.

شایعه‌سازان در مورد اتوبوس‌های برقی، منافعشان به خطر افتاده است
مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این رابطه گفت: چند روزی‌ست معدود رسانه‌هایی خبری منتشر کردند که بر اساس آن، اتوبوس‌هایی که وارد شده، برقی نبوده و سوخت گازوئیل دارند.

بنده شخصاً این موضوع را بررسی کردم و متوجه شدم که اصلاً چنین چیزی نیست و تمام اتوبوس‌هایی که وارد شده ۱۰۰ درصد برقی هستند.

وی همچنین تصریح کرد: البته همان طیفی که از ابتدای دوره نیز همگام با مافیای خودرو مقاومت می‌کردند که مصوبه واردات وسایل حمل و نقل عمومی برقی در صحن شورا تصویب و شهرداری در این مأموریت موفق نشود، امروز هم آغاز به شایعه‌پراکنی کرده‌اند.

بابایی افزود: همان کسانی که مرحله به مرحله در مسیر اجرایی شدن این قرارداد سنگ‌اندازی کردند وقتی مستأصل شدند، در ابتدای امر به هر شکل از تصویب مصوبه در فرمانداری جلوگیری کردند و سپس به ابهام آفرینی برای سازمان بازرسی کل کشور پرداختند.
 


 

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: همان‌هایی که در واردات و برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی سنگ‌اندازی کردند، امروز که مرحله اول این مأموریت با موفقیت به سرانجام رسیده و مردم طعم شیرین خدمت را چشیدند، با شایعه پراکنی به دنبال این هستند که مجدداً سنگ‌اندازی، ایجاد ناامیدی و بی‌اعتمادی به مسئولین را مطرح کنند.

وی تأکید کرد: بنده به مردم اعلام می‌کنم که کسانی که چنین موضوعاتی را مطرح می‌کنند، همان افرادی هستند که سود و منافعشان در مدیریت شهری با فعالیت دوره ششم به خطر افتاده و تمام تلاش آنها این است امیدی را که در مردم ایجاد شده، به ناامیدی تبدیل کنند؛ تأکید می‌کنم اینکه اتوبوس‌های برقی تهران در زمستان دیزلی می‌شوند، دروغ محضی بیش نیست.

گفتنی است بسته حمل و نقل عمومی برقی پایتخت به تدریج و با تایید متخصصین شهرداری تهران، کمیته فنی اتوبوسرانی تهران، بازرسان سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت و ناظران گمرک در حال ورود به کشور هستند.

با این وجود که مسعود پزشکیان رئیس جمهور در آیین رونمایی از بسته اول وسایل حمل و نقل عمومی برقی اعلام کرد که «در این راستا هر کاری از دولت بربیاید برای کمک به شهرداری انجام می‌دهد» و دولت و مدیریت شهری پایتخت به دنبال توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران هستند، ادعاهایی مطرح می‌شود تا تلاش برای خدمت به شهروندان را زیر سؤال ببرد.

فیلم

پای منافع خانوادگی در میان آمده است؟
علی رجبی، فعال رسانه ای در توئیتی ریشه این شایعه پراکنی را محرومیت اقوام یکی از اعضای شورای شهر بعد از برقی سازی اعلام کرده است.


اصلاح طلبان ذوق کردند!
در حالی که بسته اول نوسازی و برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت با حضور رئیس جمهور مورد تائید جریان اصلاحات و همراه با تمجیدهای او از عملکرد مدیری تشهری پایتخت به بهره برداری رسید اما اصلاح طلبان از شبهه پردازی اخیر مطرح شده برای خدشه انداختن بر این دستاورد مهم و پرفایده برای مردم تهران ذوق زده شده اند.


البته که اصلاح طلبان در سه سال و نیم گذشته به هر ترفند و دروغی از جعل تصاویر تا شایعه پردازی و… علیه زاکانی متوسل شده اند تا بتوانند دوره ناکارآمد چهار سال گذشته(۹۶ تا ۱۴۰۰) را پنهان کنند. دوره ای که تهران به یک شهر راکد تبدیل شده بود؛ تا جایی که چمران، رئیس فعلی شورای شهر تهران در گفتگو با جهان نیوز گفت که اصلاح طلبان دوره پنجم درباره کار عمرانی و سختی‌های اجرا معتقد بودند «سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند»!
 


منبع: jahannews.ir

کلیه اخبار و مطالب ارائه شده، از وبسایت ها و خبرگزاری های رسمی کشور گردآوری می شوند. لذا زنجان 024 هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای مطالب و استفاده مخاطبان و تبعات ناشی از آن ندارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا