دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان زنجان + آدرس و شماره تماس

کد دفتر نام دفتر آدرس دفتر
۴۸۰۰۰ دفتر دادگستری زنجان استان زنجان- زنجان- دادگستری کل استان زنجان
۴۸۰۰۱ ۹۴۳۱۴۰۰۱ استان زنجان – شهرستان زنجان – خیابان جمهوری – نرسیده به چهارراه ترانس – جنب بانک ملت – کوچه شهید سلطان محمدی – پلاک ۱۷ تلفن: ۰۲۴۳۳۴۵۲۷۸۴
۴۸۰۰۳ ۹۶۳۱۴۰۰۷ استان زنجان – شهرستان خدابنده – شهر قیدار- خیابان امام- کوچه مسجد حضرت فاطمه – تلفن: ۰۲۴۳۴۲۲۷۹۴۳
۴۸۰۰۵ ۹۶۳۱۴۰۰۸ استان زنجان- شهرستان خرمدره – خیابان میدان امام حسین (ع) – اول خیابان ولیعصر – پلاک ۱۹۰ – تلفن:۰۲۴۳۵۵۳۷۳۶۳
۴۸۰۰۶ ۹۶۳۱۴۰۰۳ استان زنجان – شهرستان ابهر – بلوار طالقانی جنوبی – خیابان نواب صفوی شرقی – پلاک ۷۷ – تلفن: ۰۲۴۳۵۶۲۳۶۷۸
۴۸۰۰۷ ۹۶۳۱۴۰۰۴ استان زنجان – شهرستان ابهر – خیابان طالقانی جنوبی- مابین دارای و کلانتری ۱۱- پلاک ۳۷ – ساختمان دفتر اسناد رسمی ۵۷ ابهر- تلفن:۰۲۴۳۵۲۷۶۶۷۶
۴۸۰۰۸ ۹۶۳۱۴۰۰۶ استان زنجان – شهرستان زنجان – خیابان سعدی شمالی – روبروی خیابان پرستار – نبش بن بست خیام – پلاک ۱۶۱ – تلفن: ۰۲۴۳۳۴۷۸۲۶۷
۴۸۰۱۰ ۹۶۳۱۴۰۱۴ استان زنجان – شهرستان خدابنده – میدان معلم – نبش کوچه شهید حکمعلی بیگدلی – پلاک ۸ – تلفن: ۰۲۴۳۴۲۲۶۸۵۳
۴۸۰۱۱ ۹۷۳۱۴۰۱۰ استان زنجان – شهرستان زنجان – خیابان شهرک کارمندان – خیابان اول – فاز۳ جنب درمانگاه قائم – پلاک ۱۴/۱۱ – تلفن: ۰۲۴۳۳۴۶۹۰۴۶
۴۸۰۱۲ ۹۷۳۱۴۰۱۲ استان زنجان – شهرستان زنجان – سه راهی امجدیه – مجتمع تجاری عارف – طبقه اول تلفن:۰۲۴۳۳۵۶۰۸۶۸
۴۸۰۱۳ ۹۸۳۱۴۰۱۵ استان زنجان – شهرستان خدابنده – بخش افشار شهرستان خدابنده – بلوار فردوس – تلفن: ۰۲۴۳۴۸۲۲۹۰۸
۴۸۰۱۴ ۹۸۳۱۴۰۱۷ استان زنجان – شهرستان طارم – آببر – خیابان امام خمینی(ره) – روبروی مخابرات تلفن:۰۲۴۳۲۸۲۲۱۱۰
۴۸۰۱۵ ۹۸۳۱۴۰۱۸ استان زنجان – شهرستان ماه نشان – خیابان شریعتی تلفن:۰۲۴۳۶۲۲۴۵۶۵
۴۸۰۱۶ ۹۸۳۱۴۰۱۶ استان زنجان – شهرستان خدابنده – سجاسرود – خیابان رکن الدین سجاسی – جنب اداره آموزش و پرورش – پلاک ۲۰۹ تلفن:۰۲۴۳۴۳۳۳۹۴۴
۴۸۰۱۸ ۹۸۳۱۴۰۱۹ استان زنجان – شهرستان ایجرود – خیابان امام خمینی(ره) تلفن:۰۲۴۳۶۷۲۲۶۳۶
۴۸۰۱۹ ۹۸۳۱۴۰۱۱ استان زنجان – شهرستان خرمدره – خیابان شهید مصطفی خمینی – روبروی بانک تجارت – پلاک ۵۵ تلفن:۰۲۴۳۵۵۳۱۵۸۷
۴۸۰۲۰ ۹۸۳۱۴۰۲۱ استان زنجان – شهرستان طارم – چورزق – خیابان ولیعصر – خیابان شهید مطهری تلفن:۰۲۴۳۲۸۶۳۸۲۰
۴۸۰۲۱ ۹۸۳۱۴۰۲۲ استان زنجان – شهرستان خدابنده – بزینه رود – بلوار امام خمینی(ره)- سه راهی همدان تلفن:۰۲۴۳۴۶۲۳۷۳۵
۴۸۰۲۲ ۹۸۳۱۴۰۲۰ استان زنجان – شهرستان خدابنده (بخش بزینه رود) – شهر زرین رود – خیابان مطهری – روبروی بانک تجارت -تلفن:۰۲۴۳۴۶۲۳۲۶۱
۵۰۰۴۶ ۹۹۳۱۴۰۲۴ استان زنجان – شهرستان زنجان – خیابان بعثت – نرسیده به دروازه رشت-پلاک ۱۷۱-طبقه اول -واحد۱-تلفن :۰۲۴۳۳۳۲۸۱۰۹
۵۰۰۵۶ ۹۹۳۱۴۰۲۳ استان زنجان -شهرستان خدابنده -قیدار-خیابان تختی -خیابان بهارستان ۱۹-پلاک ۵۵-۰۲۴۳۴۲۲۷۷۲۸-۰۲۴۳۴۲۲۲۰۰۸
۵۰۱۰۹ ۱۴۰۰۳۱۴۰۲۵ استان زنجان – شهرستان زنجان -اسلام آباد – خیابان اشرفی اصفهانی – پلاک ۸۷۶ تلفن: ۰۲۴۳۳۵۸۳۰۴۳

دفتر خدمات الکترونیک قضایی چیست؟

اهداف راه‌اندازی و وظایف این دفاتر چیست؟ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای آسان کردن مراجعات مردم و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت آن‌ها در دادگاه‌ها و محاکم قضایی ایجاد شده‌اند. بنابراین می‌توان گفت از اهداف دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضا و همچنین سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها و صرفه‌جویی در زمان می‌باشد. در ادامه این مقاله به معرفی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و اهداف، وظایف و هزینه‌های دفتر خدمات الکترونیک قضایی می‌پردازیم.

دفتر خدمات الکترونیک قضایی

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خدمات مربوط به دستگاه قضا و دادگاه‌ها را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌دهند. در طرح خدمات الکترونیک قضایی مردم می‌توانند برای طرح دعاوی حقوقی دعاوی خانوادگی، دعاوی تجدید نظر واخواهی و … بدون اینکه به محاکم یا دادسرا مراجعه نمایند تنها با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به صورت الکترونیک اقدام به طرح دعوا نمایند. دفتر خدمات الکترونیک قضایی اهداف مختلفی نظیر تسهیل مراجعات مردم به دستگاه های قضا، کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها، صرفه‌جویی در زمان و هزینه مردم و دستگاه قضا، افزایش کارآمدی دستگاه قضایی کشور و رفع موانع اداری دارند.

اهداف دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم از مهم‌ترین اهداف دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کاهش مراجعه حضوری به دستگاه قضایی و همچنین سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها و صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. از دیگر اهداف مهم دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌توان به شفاف سازی در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها و شکایات و افزایش کارآمدی دستگاه قضا با افزایش سرعت در رسیدگی اشاره نمود که با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی محقق می‌شود. با افزایش سرعت و دقت دستگاه قضا در مجموع افزایش کیفیت رسیدگی به شکایات رضایتمندی مردم نیز از قوه قضاییه بیشتر می‌شود.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با حذف موانع اداری موجب می‌شوند که شهروندان از فرصت‌های برابر برخوردار گردند. طبق شواهد مرکز آمار و فناوری، قوه قضاییه با راه‌اندازی دفاتر الکترونیک خدمات قضایی و به موجب آن آسان نمودن ارائه خدمات قضایی توانسته است سرعت بخشیدن به رسیدگی در پرونده‌ها و شکایات را محقق سازد. یکی از خدماتی که در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با نوآوری ارائه می‌شود ارائه ابلاغ‌ها قضایی به صورت الکترونیکی است که در مقام مقایسه با نمونه سنتی آن توانسته موجب افزایش سرعت رسیدگی به شکایات و پرونده‌های قضایی شود.

انواع خدمات ارائه شده در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

خدمات ارائه شده در دفاتر خدمات الکترونیک شامل حوزه‌های مختلفی می‌شود. شما می‌توانید در طرح دعاوی مختلف و برخی امور دیگر به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید. این خدمات شامل موارد زیر می‌شود:

طرح دعاوی مالی

دعاوی خانوادگی

تجدید نظر

واخواهی

رسیدگی مجدد و طاری

عقود و تعهدات نظیر ابطال اجاره‌نامه

امور شهری

اعسار و تقسیط

امور حسبی

مسائل مربوط به شرکت‌ها و امور تجاری

اسناد و امور ثبتی

دعاوی مربوط به اموال و مالکیت نظیر دادخواست تخلیه، اثبات مالکیت، رفع تصرف عدوانی و..

هزینه‌ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

در شیوه سنتی زمانی که شما برای طرح شکایات خود به دادگاه‌ها و دادسراها مراجعه می‌کردید، باید هزینه‌هایی را نیز طبق قانون پرداخت می‌کردید. اکنون شما با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز باید هزینه‌هایی را متقبل شوید. این هزینه‌ها طبق قانون تصویب شده به دو دسته تقسیم می‌شوند که این دو دسته شامل هزینه‌های دادرسی و هزینه ارائه خدمات قضایی می‌باشد. هزینه‌های دادرسی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کماکان مشابه هزینه دادرسی در شیوه سنتی می‌باشد. اما هزینه ارائه خدمات قضایی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با شیوه سنتی آن متفاوت است و در دفاتر خدمات این هزینه کمتر است.

آیین­­ نامه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

رئیس قوه قضاییه در راستای رفع اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم و پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از فناوری‌های جدید در روند دادرسی، آیین‌نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی را در ۲۲ خرداد ماه سال ۹۱ تصویب کرد و در اجرای ماده ۲ آیین‌نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی مصوب ۲۲ خردادماه سال ۹۱ رئیس قوه قضاییه، دستورالعمل ضوابط و شرایط تاسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی را ابلاغ کرد. آیین ­نامه مصوب سال ۹۶ رئیس قوه قضاییه و دستورالعمل ضوابط و شرایط تاسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی به موجب ماده­ی ۳۹ آیین­نامه جدید، جایگزین آیین ­نامه پیشین شد.

ساعات کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

ساعات و روزهای کاری دفاتر خدمات طبق دستورالعمل‌های کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تعیین می‌شود. طبق این دستورالعمل‌ها دفاتر خدمات قضایی از شنبه تا پنجشنبه آماده ارائه خدمات هستند. ساعات کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از شنبه تا چهارشنبه، ۸ صبح الی ۴ بعد از ظهر است. اما در روز پنجشنبه این مدت زمان کاهش می‌یابد و ساعات کار از ۸ صبح تا ۱ بعد از ظهر می‌باشد. البته ممکن است برخی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با در نظر گرفتن حجم کاری خود در طول هفته از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲ بعد از ظهر خدمت رسانی نمایند که با نظر مدیر دفتر امکان تمدید ساعات کاری تا ساعت ۴ بعد از ظهر وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا