بازی «انگاره» سفیر فرهنگ و معماری ایرانی است


بازی «انگاره» ساخته مهدی بهرامی یک بازی معمایی ایرانی اسلامی است که به نوعی سفیر فرهنگ و معماری ایرانی شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بازی «انگاره» ساخته مهدی بهرامی یک بازی معمایی ایرانی اسلامی با الهام از هنر هندسه و طراحی مهندسی است که بازیکنان را به چالشی فکری و فضایی دعوت می‌کند. بازیکن در این بازی، با تغییر زاویه و چرخش اشکال، طرح‌های پیچیده‌ای را تکمیل می‌کند.

با استفاده از ابزارهایی که برای طراحی در بازی تعبیه شده، بازیکن می‌تواند با خلاقیت خود به ترسیم اشکال هندسی متقارن دو بعدی و سه بعدی بپردازد و معماری ایرانی-اسلامی را تجربه کند. این بازی به نوعی سفیر فرهنگ و معماری ایرانی شناخته می‌شود.

این بازی توانسته است جوایز متعددی از جمله جایزه ویترین دانشجویی از جشنواره IGF در سان‌فرانسیسکو و غزال زرین بهترین طراحی بازی را در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر کسب کند.

انگاره یک بازی در مورد حرکت و هندسه است. بخشی بازی معمایی و بخشی ابزار طراحی، انگاره در مورد تخیل هندسی بازیکن است. در هر مرحله بازیکن با انتخاب یک نقطه روی اشیاء متحرک، یک شکل هندسی ایجاد می‌کند که تلاش می‌شود شبیه به الگوی مخصوص آن مرحله باشد. این بازی به کاوش در مورد حرکت ماشین‌های ساده و زیبایی نهفته در اعماق حرکات تکرارشونده می‌پردازد.

یک حالت آزاد در بازی نیز وجود دارد که به بازیکن اجازه می‌دهد طراحی و الگوهای هندسی خود را با استفاده از ابزارهای معرفی شده در بازی ایجاد کنند. بازیکن می‌تواند این طراحی‌ها را بصورت تصویر و یا مدل سه بعدی خروجی بگیرد.

مهدی بهرامی برای ساخت انگاره از آثار معماری ایرانی الهام گرفته است. الگوهای هندسی سنتی اسلامی که در این بازی به نمایش گذاشته شده در ایران و به ویژه در زادگاه بهرامی اصفهان از جمله میدان مرکزی نقش جهان، یکی از میراث جهانی یونسکو، گسترده است.

انگاره دارای دو گونه پیشبرد است. گونه اول حل معماست است که در آن بازیکن باید با نهادن یک نقطه روی ابزاری جنبان که با تکان دادن آن خطوطی کشیده می‌شود. بازیکن باید با استفاده از نمایش الگو آن را بکشد. هر چه بازی به پیش می‌رود بازیکن با الگوهای پیچیده و پیچیده‌تری روبرو می‌شود. پس از یک بازه بازکردن الگو، گونه دوم بازی، برای بازیکن، باز می‌شود که نگارخانه نام دارد؛ با یک ابزار الگو نگاری بازیکن می‌تواند نقاط و خطوط یا رنگ را در کاشی‌ها بنگارد تا الگوهای هندسی ای پدید آید. سپس این الگوهای را می‌توان در چارچوب یک گنبد ۳ بعدی درآورد و چشم‌اندازهای گوناگون بدان داد.


منبع:mehrnews.com

کلیه اخبار و مطالب ارائه شده، از وبسایت ها و خبرگزاری های رسمی کشور گردآوری می شوند. لذا زنجان 024 هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای مطالب و استفاده مخاطبان و تبعات ناشی از آن ندارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا